Resetiranje lozinke

click to enable zoom
Učitavam kartu
Nismo pronašli nikakve rezultate.
otvori mapu
Napredna pretraga
Your search results

Kako Formirati Optimalnu Cijenu Smještaja u Skladu s Okruženjem i Konkurencijom

Objavljano na Kolovoz 20, 2016 od ClickToCroatia Team

Jedno od najčešćih pitanja koje nam postavljaju vlasnici smještajnih turističkih jedinica diljem Republike Hrvatske je slijedeće: “Kako da odredim optimalnu cijenu smještaja?”

U potpunosti smo svjesni važnosti ove tematike jer postavljanje cijene može biti teška zadaća bez odgovarajućih informacija o cijenama drugih iznajmljivača, turističke sezone i potrebe turista za pogodnostima koje Vaš smještaj pruža.

Zbog ovoga smo odlučili napisati ovaj kratki ali koristan vodič koji Vam može poslužiti kao polazna točka za određivanje cijene kako biste povećali svoje šanse da Vas netko kontaktira i da izvučete maksimum od posjetitelja koji posjećuju vaš kraj.

Prikupite odgovarajuće informacije iz okruženja

Prva stvar koju trebate uraditi je upravo istraživanje lokalne konkurencije i tržišta. Većina tvrtki to radi kada žele lansirati novi proizvod na tržište, zašto ne biste i Vi.

Informacije koje biste za početak trebali prikupiti jesu:

Broj noćenja ostvaren svake godine u Hrvatskoj:

Zašto nam je nužan broj noćenja? A zašto ne broj turista? Odgovor na ovo pitanje je jednostavan – Zato što nam je broj turista sekundarna informacija jer možemo imati milijun turista, ali ukoliko su oni boravili samo jednu noć, to nije potpuna informacija jer, vjerovali Vi ili ne, Hrvatska je u prvom tromjesečju 2015. godine zabilježila oko 1,4 milijuna noćenja što je za 18,7% više nego u istom razdoblju prethodne godine. Rezultat je takav zbog povećanja broja noćenja inozemnih gostiju (stopa rasta blizu 26%). Evo kako izgledaju statistike po zemljama iz kojih dolaze.

 

Potražnja prema turističkim regijama:

Svi vrlo dobro znamo da potražnja određuje ponudu, te da na visinu cijene Vašeg smještaja utječe informacija o tome koliko turista uopće želi posjetiti Vašu lokaciju. napravili smo istraživanje za Vas i ukratko Vam možemo predstaviti slijedeće informacije:

Na kraju prvog tromjesečja 2015 godine, najviše noćenja zabilježeno je u Istri, Kvarneru i Zagrebu. Na te tri turističke regije otpada više od polovice ukupnih noćenja – 57% ili pak oko 806,000.

Slijedeće regije – prema veličini udjela – su kontinentalna regija Središnja Hrvatska (blizu 11% ili 148,000) te splitska i dubrovačka regija s udjelima veličine 10% ili 138,000 u ukupnim noćenjima.

Dobra vijest je da ukoliko ste u ovim regijama, slobodno možete ići sa višim cijenama.

 

Koliko je atraktivna Vaša lokacija tim turistima?

Što Vaš grad-mjesto ima za ponuditi turistima? Da li je to prekrasno čisto more, zabava, nacionalni park, povijesne građevine? Sve to može utjecati na cijenu povezano s određenim dijelom godine.

Na primjer, ukoliko je Vaš smještaj na moru, u ljetnom razdoblju obavezno podignite cijene, a za zimski period pripremite posebne pogodnosti. Ukoliko je Vaša regija poznata po povijesnim građevinama, savjet je držati viši nivo cijena tokom proljetnog i jesenskog razdoblja (predsezona i posezona), a malo sniziti tokom ljetnog (jer većina turista ide na more) ili zimskog perioda (većina tada ide na skijanje).

 

Koja je prosječna cijena koju ostali ugostitelji traže?

Kako biste saznali koju cijenu traže Vaši konkurenti, obavezno pored cijene (koju u današnjem vremenu možete saznati i preko interneta, zar ne?) obratite pažnju i na kvalitetu i pogodnosti smještaja kojeg nude. Izaberite one koji su najsličniji Vašem i izvucite prosjek po sezoni. To bi Vam trebala biti početna točka u istraživanju i analizi konkurencije.

Da li imate nešto što Vaši konkurenti nemaju, a da možete to isto i istaknuti?

U marketinškom svijetu se to zove “unique selling proposition” tj. ono što Vas izdvaja od konkurencije. Da li je to predivan pogled, bazen, teretana, lokacija, ostaje na Vama da prepoznate, ali u svakom slučaju, vodite računa da to posebno naglasite. Da li da to koristite kako biste podigli cijenu ili povećate broj prodanih aranžmana, isključivo ostaje na Vama.

 

Razmislite o tome hoće li vam smanjenje cijene ili odobravanje specijalnih popusta donijeti više upita?

Turisti vole popuste i akcijske ponude. Zato su toliko i popularne tzv. vaučer web stranice koje nude raznorazne popuste. Kako da najbolje iskoristiti ovu ljudsku osobinu?

Naš prijedlog je slijedeći, pratite koji su Vam mjeseci u godini najprofitabilniji kada je u pitanju turizam, a koji nisu, i napravite akciju : 30% popusta za turiste koji se jave u slijedećih 15 dana (na primjer) ili 15% popusta koje ćete dati Vašim ovogodišnjim turistima ukoliko odluče da i slijedeće godine doći i boraviti kod Vas. Mi, na turističkom portalu Click To Croatia, imamo posebno pripremljenu strukturu ponude (oglase) na kojima, uz minimalne promjene, možemo oglasiti Vašu promotivnu ponudu. Kontaktirajte nas za više informacija.

Većina iznajmljivača koji su već eksperimentirali s popustima i akcijama su iskusili sjajne pozitivne pomake u realizaciji svojih usluga. Zašto ne biste i Vi iskusili isto? Mi smo tu da Vam to omogućimo.

Statistički podaci su preuzeti iz istraživanja koje je proveo Hrvatski Institut za Turizam, a možete ih vidjeti ovdje.

Ostavite komentar